torsdag 16 september 2010

Kort om Julia Holstein


Vi sitter i varsin fåtölj, Julia Holstein och jag. Julia går tredje året på LBS och har precis påbörjat sina studier med journalistprofilen, som innefattar bland annat kurserna psykologi, textkommunikation och fotografiskbild. En del av arbetet inom denna profil kan skötas utan dator, vilket var en av faktorerna till varför Julia valde just denna inriktning då hon inte är riktigt förtjust i datorer. Även om detta inte var något jag själv lade märke till, berättade Julia att hon ibland tycker det är jobbigt att och att det är därför hon är så förtjust i att skriva. "Jag har mycket lättare för att uttrycka mig i skrift" förklarade hon. Hon berättar också att hon, inom skrivandet, skulle vilja arbeta särskilt med att människors olika livsöden. Intresset för text visar sig inte bara i hennes eget skrivande utan hon läser även mycket böcker. Den hon senaste läsate var Slash, en självbiografi om just Slash som var gittarist i Guns and Roses. Tidningsläsandet är det lite sämre med och hon läser ingen tidning regelbundet men det händer då och då att hon, ganska oväntat, läser Kattliv. När jag tittar på henne ser jag en lätt fräkning tjej med fina drag, bruna ögon och långt, mörkt hår. Hon har fått höra ganska många gånger att hon är lik en viss kändis, men hon kunde inte minnas namnet på denne just nu. När jag ber henne berätta något som många inte vet om henne får jag reda på att hon har ett stort intresse för dinosaurier och att hon tycker det är kul att titta på program om just dinosaurier, men även andra vetenskapliga program.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar